Piffa upp din mat med lite färg

Alla känner nog att lite färg piffar lätt upp vardagen. Detsamma gäller för din mage och ditt mående. Att varje dag äta liknande mat utan färg gör att humöret och måendet påverkas negativt. Piffa upp din mat med lite färg i form av grönsaker. Det är sagt att man ska äta minst 500 gram grönt varje dag. Detta är för att du ska få i dig de vitaminer och mineraler som du behöver.

Ät grönt till lunch och middag
Extra viktigt är det på vintern att se till att man får i sig det gröna. Till exempel är citrusfrukter perfekt för de som känner att energin och humöret är nere. Du får i dig C-vitaminer samtidigt som du håller sockernivån på en bra nivå. Grönsaker är lätt att äta till både lunch och middag, där du kan välja själv vilka grönsaker du vill äta. För att det ska kännas lockande är det viktigt att grönsakerna är färska och välmående. Välj en bra grossist som http://www.gronsakshallen.se/ för att få färska grönsaker och frukter.

Lätt att ta med sig
Det som är bra med grönsaker är att de inte behöver värmas upp. Därför är det bara att slänga ner grönsaker i en matlåda och äta på jobbet varje dag. Om du har ett kontorsjobb är det extra viktigt att få i sig frukt och grönt, då koncentrationsnivån lätt kan dippa. Genom att äta frukt som mellanmål och som snacks kan du hålla fokus uppe. För dig som inte befinner dig i Göteborg finns det även kontor i Stockholm, Nyköping och Mora.